27/11/2025
Iako potiče iz Amerike, čuveni “Black Friday” je postao globalni fenomen, poznat kao dan kada čitav svet krene u kupovinu. Prva asocijacija su nam redovi pred radnjama, gužve po tržnim centrima i legendarni popusti zbog kojih ljudi širom sveta s nestrpljenjem iščekuju ovu priliku da pronađu najbolje ponude godine. Međutim, iza ovog popularnog “šoping praznika” krije se interesatntna priča.
Da li ste se ikada zapitali kako je nastala ova svetski popularna šoping tradicija? Sve je počelo 50-ih godina prošlog veka, kada su policajci u Filadelfiji počeli da koriste izraz “Black Friday” kako bi opisali gužvu i saobraćajni kolaps u gradu koji bi nastajao dan nakon Dana zahvalnosti.
Uzrok su bili ogromni naleti kupaca i turista uoči ovog praznika i tradicionalne lokalne ragbi utakmice, zbog čega su policajci su bili primorani da rade prekovremeno kako bi držali stvari pod kontrolom. Trgovci su tokom 80-ih godina počeli da koriste ovaj dan kao priliku da pojmu “Crni petak” daju pozitivnu konotaciju, te ponude masovne popuste i očiste zalihe pre predstojeće praznične sezone.
Od tada, Black Friday postao je simbol velikih sniženja i “praznik popusta”, kada ljudi širom sveta uživaju u potrazi za najboljim ponudama. Do kraja devedesetih, već bio nezaobilazan trend u Americi, a ubrzo nakon toga uzeo je maha i širom Evrope, a zatim i ostatka planete, evoluirajući u jedan od najpopularnijih dana u godini.
U našem regionu je zaživeo tek tokom poslednje decenije, ali danas je datum koji svi željno iščekuju. Paradoksalno, Black Friday je postao toliko rasprostranjen i popularan da više obično ne traje samo tokom poslednjeg petka u novembru, već po nekoliko dana ili čak više.
Crni petak je poznat po velikim popustima i gužvama u prodavnicama, ali iza ovog fenomena kriju se još neke interesatne činjenice koje možda niste znali:
● Trgovci su 60-ih godina pokušali da preimenuju ovaj šoping praznik u “Big Friday”, odnosno “Veliki petak”, ali neuspešno
● Preko 39% kupovina tokom Crnog petka izvrši se preko mobilnih telefona
● Prosečna ušteda tokom Crnog petka iznosi 37%
Black Friday se ove godine zvanično održava u petak, 28. novembra, a Ploom se pridružuje ovom šoping prazniku tako što će ga obeležiti jedinstvenom ponudom koju ne smete propustiti.
Ploom Black Friday akcija trajaće čak 5 dana, u periodu od 27. novembra do 1. decembra, a u okviru naše ponude čeka Vas:
Ploom AURA uređaj u Black ili Silver boji + Ploom AURA Solo torbica po neverovatnoj ceni od samo 1.250 RSD.
Odaberite Ploom uređaj i torbicu u nijansi po svom izboru i iskoristite priliku da ostvarite najveći popust u godini i ovog Crnog petka uz Vaš Ploom.
Morate imati više od 18 godina da biste pristupili ovom veb-sajtu.
Pristup Ploom veb-sajtu i proizvodima dozvoljen je samo punoletnim pušačima, korisnicima vejp ili drugih nikotinskih proizvoda iz Srbije.
Ploom proizvodi nisu sredstva za odvikavanje od pušenja, nisu bez rizika i mogu izazvati zavisnost.
Posetite ovu stranicu za više informacija.