• Naslovna
  • Blog
  • Black Friday: Dan kada ceo svet ide u šoping

Black Friday: Dan kada ceo svet ide u šoping

27/11/2025

Iako potiče iz Amerike, čuveni “Black Friday” je postao globalni fenomen, poznat kao dan kada čitav svet krene u kupovinu. Prva asocijacija su nam redovi pred radnjama, gužve po tržnim centrima i legendarni popusti zbog kojih ljudi širom sveta s nestrpljenjem iščekuju ovu priliku da pronađu najbolje ponude godine. Međutim, iza ovog popularnog “šoping praznika” krije se interesatntna priča.

Gde i kako je sve počelo?

Da li ste se ikada zapitali kako je nastala ova svetski popularna šoping tradicija? Sve je počelo 50-ih godina prošlog veka, kada su policajci u Filadelfiji počeli da koriste izraz “Black Friday” kako bi opisali gužvu i saobraćajni kolaps u gradu koji bi nastajao dan nakon Dana zahvalnosti. 

Uzrok su bili ogromni naleti kupaca i turista uoči ovog praznika i tradicionalne lokalne ragbi utakmice, zbog čega su policajci su bili primorani da rade prekovremeno kako bi držali stvari pod kontrolom. Trgovci su tokom 80-ih godina počeli da koriste ovaj dan kao priliku da pojmu “Crni petak” daju pozitivnu konotaciju, te ponude masovne popuste i očiste zalihe pre predstojeće praznične sezone.

Evolucija Black Friday-a

Od tada, Black Friday postao je simbol velikih sniženja i “praznik popusta”, kada ljudi širom sveta uživaju u potrazi za najboljim ponudama. Do kraja devedesetih, već bio nezaobilazan trend u Americi, a ubrzo nakon toga uzeo je maha i širom Evrope, a zatim i ostatka planete, evoluirajući u jedan od najpopularnijih dana u godini.

U našem regionu je zaživeo tek tokom poslednje decenije, ali danas je datum koji svi željno iščekuju. Paradoksalno, Black Friday je postao toliko rasprostranjen i popularan da više obično ne traje samo tokom poslednjeg petka u novembru, već po nekoliko dana ili čak više.

Zanimljive činjenice Crnom petku

Crni petak je poznat po velikim popustima i gužvama u prodavnicama, ali iza ovog fenomena kriju se još neke interesatne činjenice koje možda niste znali:

●      Trgovci su 60-ih godina pokušali da preimenuju ovaj šoping praznik u “Big Friday”, odnosno “Veliki petak”, ali neuspešno

●      Preko 39% kupovina tokom Crnog petka izvrši se preko mobilnih telefona

●      Prosečna ušteda tokom Crnog petka iznosi 37%

Ploom Black Friday: Ponuda koja se ne propušta

Black Friday se ove godine zvanično održava u petak, 28. novembra, a Ploom se pridružuje ovom šoping prazniku tako što će ga obeležiti jedinstvenom ponudom koju ne smete propustiti.

Ploom Black Friday akcija trajaće čak 5 dana, u periodu od 27. novembra do 1. decembra, a u okviru naše ponude čeka Vas:

Ploom AURA uređaj u Black ili Silver boji + Ploom AURA Solo torbica po neverovatnoj ceni od samo 1.250 RSD.

Odaberite Ploom uređaj i torbicu u nijansi po svom izboru i iskoristite priliku da ostvarite najveći popust u godini i ovog Crnog petka uz Vaš Ploom.

 

Otkrijte sve članke

Naše najnovije vesti i novosti

Da li imate više od 18 godina?

Potvrdite

Morate imati više od 18 godina da biste pristupili ovom veb-sajtu.

Pristup Ploom veb-sajtu i proizvodima dozvoljen je samo punoletnim pušačima, korisnicima vejp ili drugih nikotinskih proizvoda iz Srbije.

Ploom proizvodi nisu sredstva za odvikavanje od pušenja, nisu bez rizika i mogu izazvati zavisnost.

Posetite ovu stranicu za više informacija.